maart 19, 2024

Blogtour: Raak me. Niet. – Laura Kneidl

Vandaag is het mijn beurt om Raak me. Niet. van Laura Kneidl in het zonnetje te zetten op mijn blog. Benieuwd wat ik van het verhaal van Sage vond? Lees dan gauw verder.

Inhoud van Raak me. Niet.
Als Sage op de universiteit in Nevada aankomt, heeft ze niks. Ze woont in haar oude Volkswagenbusje, doucht stiekem in een studentenhuis op de campus en blijft zoveel mogelijk uit de buurt van andere studenten. Ze wil maar één ding: opnieuw beginnen en vergeten wat er thuis in Maine is gebeurd. Maar dat is niet zo makkelijk. Om geld te verdienen, heeft ze een baantje in de campusbibliotheek. Daar ontmoet ze Luca. Hij is alles waar ze bang voor is, met zijn doordringende ogen, tattoos en ruige uiterlijk. Maar Luca is anders dan hij lijkt te zijn en hij laat Sages hart ook op een andere manier sneller kloppen.

Zodra Sage achttien werd, is ze haar huis in Maine ontvlucht. Ze probeert te ontsnappen aan een gewelddadig verleden met haar stiefvader, maar alleen afstand blijkt niet genoeg om ervan los te komen. Ze is namelijk bang voor mannen, zo ook voor Luca. Maar Luca blijkt heel anders dan zijn uiterlijk doet vermoeden en langzaam, heel langzaam, stelt ze zich voor hem open.

Hoewel ik Sage in het begin erg vermoeiend vond, werd ze steeds interessanter. In het begin denkt ze te veel dat de wereld om haar draait. Naarmate haar verhaal vordert, wordt het wel begrijpelijk. Toch blijft Luca mijn favoriete personage. Hij is de perfecte bookboyfriend. Hij is woestaantrekkelijk, sportief, lief, grappig én hij houdt van boeken en lijstjes. Maar zijn gesloten houding maakt hem ook heel intrigerend. Waarom gaat hij liever geen emotionele relatie aan met vrouwen? Uit intieme gesprekken met Sage blijkt dat hij ook een gevoelig verleden heeft.

En ik zag Luca zelf, een man die dan misschien niet hetzelfde had moeten meemaken als ik, maar die wel begreep hoe het voelde teleurgesteld te zijn in iemand die eigenlijk onvoorwaardelijk van je had moeten houden.

De schrijfstijl van Laura Kneidl is prettig. Ze maakt gebruik van korte zinnen. Je leert Sage goed kennen doordat je haar gedachten leest, maar ook Luca ken je steeds beter door middel van de gesprekken die ze voeren met elkaar. Ook April leer je kennen door de vele dialogen en Megan ontmoet je vooral via het telefonische contact. Omdat Kneidl ervoor heeft gekozen om de groep intimi rondom Sage klein te houden, hoef je niet steeds na te denken wie wie is. Dit is fijn. Een grote groep vrienden had ook niet gepast bij het karakter van Sage.

Raak me. Niet. is een prachtig verhaal over twee gevoelige mensen die zich langzaam openstellen voor elkaar. Je kunt nooit genoeg krijgen van Sage en Luca.

Auteur: Laura Kneidl, Vertaling: Marijne Thomas, Titel: Raak me. Niet., Uitgeverij: Zomer & Keuning, Prijs: €18,99,
Waardering: ⭐⭐⭐⭐