april 24, 2024

De zoete verleiding van Emerald Cove – Holly Martin

Het laatste deel in De zussen van Jewel Island is onlangs verschenen en ik mocht opnieuw meedoen aan de blogtour.

In de voorgaande delen volgden we Aria en Clover. Dit deel gaat over de laatste zus: Skye.

Inhoud van De zoete verleiding van Emerald Cove
Ga mee naar Emerald Cove, waar de zee schittert in de zon, het zachte zand heerlijk warm voelt aan je voeten en de liefde in de lucht hangt…
Skye en Jesse kennen elkaar al jaren: ze zijn buren geweest, waren lange tijd beste vrienden en hebben zelfs het huwelijksbootje uitgeprobeerd. Dat werd niks en nu is het contact al een tijdje verwaterd. Sinds Skye echter met haar zussen het familiehotel op Jewel Island runt, komt ze Jesse weer geregeld tegen, en raakt ze steeds meer in de war. Hun chemie is overduidelijk, maar durft ze haar hart weer open te stellen voor Jesse, na alles wat er is gebeurd?
Skye weet niet waar ze zoveel moed vandaan moet halen.

Om haar café Cones at the Cove wat meer in het zonnetje te zetten, bedenkt Skye een leuk evenement voor het eiland: een grote optocht met een rabarbertaart. Tientallen jaren geleden vond dit evenement elke tweede zaterdag van april plaats en Skye wil die dag graag in ere houden. Dat wordt dus hard werken, want dat is al over twee weken. Ze schakelt hulptroepen in vanuit Canada: Jesse en zijn dochter Bea komen naar Engeland. De twee zijn al jaren gek op elkaar, maar toch verzinnen ze steeds smoesjes om niet bij elkaar te zijn.

En zo begint opnieuw een verhaal van twee mensen die om elkaar heen draaien, terwijl ze het zichzelf een stuk gemakkelijker zouden maken als ze gewoon met elkaar zouden praten. Jesse wil zijn hart niet opnieuw openstellen door wat hij in het verleden met vrouwen heeft meegemaakt. Skye heeft een pijnlijk en liefdeloos huwelijk achter de rug. Maar dit weten ze niet van elkaar, want daar hebben ze het niet over met elkaar. Ze hebben wel vaak seks. Dit willen ze dan weer verbergen voor de 12-jarige Bea, want het meisje heeft al zoveel meegemaakt in haar leven. Ze kan het vast niet aan als er weer iemand bij haar weggaat. Jesse en Skye denken niet alleen voor elkaar, maar ook voor Bea en dat terwijl Bea het fijnste en intelligentste personage uit het boek is. Gelukkig probeert Aria ook wel eens door te dringen tot Skye.

‘Ik denk gewoon,’ zei Aria, die zich focuste op haar fruit, ‘dat je een risico neemt door verliefd te worden. Niemand weet of een relatie voor eeuwig duurt of over een paar maanden of jaren voorbij is.’

Jewel Island blijft een idyllische locatie waarbij grappige evenementen centraal staan. De zoektocht naar het geheime ingrediënt van de rabarbertaart is leuk en Bea maakt het verhaal het doorlezen waard, maar verder kent het te weinig diepgang. Nu lijkt Martin er helaas een sport van te maken om het boek over het stichten van een gezin, zwangerschappen en baby’s te laten draaien. Het verleden van Jesse en de oorsprong van het evenement hadden verder uitgewerkt kunnen worden. Want iedereen houdt toch van rabarber?! Ik wel in ieder geval.

De zoete verleiding van Emerald Cove is een luchtig en simpel boek over het niet al te moeilijke leven van Skye. Zo zoet als de cover eruit ziet, zo zoet is het einde ook. Je moet wel een beetje door de taalfouten heen lezen, maar dan is het een easy read voor een mooie nazomerse dag.

Auteur: Holly Martin, Vertaling: Nikki Greveling, Titel: De zoete verleiding van Emerald Cove, Uitgeverij: Zomer & Keuning, Prijs: €15, Waardering: ⭐⭐,5