Elle & Darcy – Alexandria Bellefleur

Een tijdje geleden benaderde ik Zomer & Keuning met de vraag of ik Elle & Darcy mocht recenseren. Vervolgens werd mij gevraagd of ik mee wilde doen aan de blogtour en vandaag is het mijn beurt om dit boek onder de aandacht te brengen.

Inhoud van Elle & Darcy
Tijdens hun verschrikkelijke blind date komen Elle & Darcy erachter dat ze niets met elkaar gemeen hebben, op één ding na: ze willen nooit meer met elkaar afspreken. Ze zijn te verschillend: Elle is een dromerige Twitter-astrologe die op zoek is naar haar soulmate, Darcy is een no-nonsense actuaris die van regels en punctualiteit houdt. Maar het afscheid duurt niet lang. Darcy wordt gek van haar bemoeizuchtige broer Brendon – die ook nog eens Elles nieuwe zakenpartner is – en dus vertelt ze hem dat de date perfect ging. Ze heeft Elle heel iets uit te leggen en dan doet Darcy haar een voorstel: tot oudejaarsavond doen ze alsof ze een relatie hebben. Zo houden e tijdens de feestdagen hun opdringerige familie met relatievragen op afstand. In het nieuwe jaar hoeven ze niets meer met elkaar te maken te hebben. Prima plan, denken ze. Maar hoe lang is het toneelstukje vol te houden?

Het verhaal begint heel grappig, want de blind date van Elle en Darcy is echt verschrikkelijk. Elle is heel onhandig en alles wat mis kan gaan, gaat ook mis. Daarmee is de toon van het boek gezet. Vanaf het begin zie je al aankomen dat Elle en Darcy voor elkaar gaan vallen. Want ook al verschillen zij dan van elkaar als dag en nacht, de vonken spatten van de pagina’s af. Al wordt dit naar mijn mening soms iets te uitgebreid beschreven.

Darcy heeft een nuchtere persoonlijkheid die niet gelooft in zoiets als soulmates. Dit komt door iets wat zij in het verleden heeft meegemaakt en waar zij liever niet over wil praten. Elle is een dromerige vrouw die juist op zoek is naar haar soulmate, maar haar familie wil haar steeds koppelen aan saaie mensen. Daarom lijkt Darcy de aangewezen persoon om een nep relatie mee aan te gaan. Om het geloofwaardig over te laten komen, vindt Elle dat de twee elkaar moeten leren kennen. En dit zorgt ervoor dat het verhaal langzaam een romantische wending krijgt. Desondanks duurt het lang voordat er iets mis gaat, zoals je eigenlijk verwacht bij romantische komedies.

Ondanks de sleur die in het verhaal komt, is Elle & Darcy een heerlijk romantisch verhaal waarbij je hardop kunt lachen.

Auteur: Alexandria Bellefleur, Vertaling: Femke de Moor, Titel: Elle & Darcy, Uitgeverij: Zomer & Keuning, Prijs: €16,99, Waardering: ⭐⭐⭐

Bestel Elle & Darcy bij Bazarow