Het familiehotel van Sapphire Bay – Holly Martin

Opnieuw mag ik deelnemen aan een blogtour van Zomer & Keuning. Dit keer rondom de serie Het familiehotel van Sapphire Bay, geschreven door Holly Martin. Vandaag vertel ik je wat ik van dit begin van een nieuwe serie vond.

Inhoud Het familiehotel van Sapphire Bay
Aria Phillips woont al haar hele leven op Jewel Island. Zelfs toen haar jongere zussen – de tweeling Clover en Skye – vertrokken, bleef ze achter bij haar vader om te helpen met het runnen van het familiehotel. Een jaar na hun vaders dood, probeert Aria er met haar zussen alles aan te doen om het hotel van de afgrond te redden, maar door de torenhoge schulden en de weinige gasten is Aria genoodzaakt haar enige thuis te verkopen. Als een oude bekende – de knappe en rijke Noah – die zomer op Jewel Island verblijft, lijkt dat een geschenk uit de hemel. Noah knapt veel hotels op en maakt ze weer winstgevend. Aria wil de relatie graag professioneel houden, maar Noah heeft een geheim dat haar hele leven op z’n kop zal zetten. Kan ze hem vertrouwen?

Aan het begin van het verhaal maak je direct kennis met Aria, Noah en haar vader. Je voelt op dat moment al aan dat haar vader niet lang meer te leven heeft, maar je weet nog niet precies wat Noahs rol zal worden in het verhaal. Wanneer hij Aria na een romantisch moment onwetend achterlaat, vraag je je direct af wat er is gebeurd.

Dit eerste deel van de serie is een fijne kennismaking met Jewel Island, haar bewoners en het hotel. Jewel Island is een idyllisch eiland, maar er komen nog maar weinig toeristen en ook steeds meer bewoners verlaten het eiland. Aria voelt zich verantwoordelijk voor deze cijfers, omdat het hotel niet goed loopt. Daarnaast is Aria te lief, want ze wil dat alle goederen en producten voor het hotel van het eiland komen. Daar gaat ze soms erg ver in en zo mist het hotel nog meer geld. Overigens krijgt Aria die verantwoordelijkheid ook toebedeeld door de eilandbewoners. Ze verwachten van alles van haar, omdat haar vader dat ook zo deed, maar ze kijken niet naar hun eigen bijdrage. Het is daarom ook storend dat het lang duurt voordat Aria van zich af bijt. Desondanks is Aria ook een heel grappig personage en maakt ze de meest gênante dingen mee. Die weer hilarisch beschreven zijn.

Noah heeft een zwaar verleden achter de rug. Hij heeft het gevoel dat niemand hem ooit echt heeft gewild en is daardoor terughoudend in zijn relaties. Ook Aria is bang om verlaten te worden, omdat iedereen om haar heen steeds weggaat. De twee draaien dan ook lang om elkaar heen. Bovendien heeft Aria haar zussen beloofd niets met Noah te beginnen. Als dat wel gebeurt, is ze bang dat haar zussen zullen vertrekken. Het is best gek dat je niet eerlijk tegen je eigen zussen durft te zijn. Uiteindelijk gaat alles ineens in een sneltreinvaart en sla je het boek alweer dicht. Hoewel Aria echt een ontwikkeling doormaakt, miste ik wat diepgang in haar personage.

De schrijfstijl van Holly Martin is vlot en zit vol met humor. Door de vele dialogen vlieg je door het verhaal heen. Het verhaal kent weinig moeilijke woorden, maar die spreken wel tot de verbeelding. Jewel Island lijkt een prachtig eiland en de omgeving rondom het hotel ziet er groen en bloemrijk uit. Ook de vervallen binnenkant kun je zo voor je zien.

Het familiehotel van Sapphire Bay is een heerlijk, vlot en grappig begin van een nieuwe serie die zich afspeelt in een prachtige setting. Ondanks dat het wat diepgang mist, kijk ik enorm uit naar het vervolg waarin een andere zus de hoofdrol speelt.

Auteur: Holly Martin, Vertaling: Nikki Greveling, Titel: Het familiehotel van Sapphire Bay, Uitgeverij: Zomer & Keuning, Prijs: €15, Waardering: ⭐⭐⭐

Eén gedachte over “Het familiehotel van Sapphire Bay – Holly Martin