april 28, 2024

De Rivalen – Vi Keeland

Vi Keeland is een Amerikaanse auteur die al veel steamy romance boeken schreef. Haar werk wordt in 26 landen vertaald, waaronder in Nederland. De Rivalen is het laatst vertaalde werk.

Sophia Sterling en Weston Lockwood zijn geboren vijanden. Vroeger waren hun opa’s beste vrienden en zakenpartners, totdat een ruzie hen uit elkaar dreef. Vervolgens werden ze zakelijke rivalen en konden beide families elkaar niet meer luchten of zien. Nu erven de mannen een luxehotel. Om de meerderheid van het hotel in handen te krijgen, moet er een bod worden gedaan op de laatste 2%. Dit proberen ze voor elkaar te krijgen door allebei een afgevaardigde van de familie te sturen: Sophia en Weston. Zij gaan vol passie de strijd om het hotel aan. Maar is het hotel het nog wel waard als je je hart verliest?

Beide personages krijgen in dit boek een stem, waardoor de lezer hen eerder kent dan zij elkaar. Maar gelukkig is het geen slowburn romance, want ze zijn allebei wel direct in de communicatie. Als de ander iets vraagt dan. Het is leuk om te zien hoe de onderlinge verhoudingen veranderen. Dit komt voornamelijk terug tijdens de steamy scènes die volop aanwezig zijn. Beide personages hebben een heftige jeugd achter de rug. Sophia ziet dat als iets wat haar is overkomen, maar Weston geeft zichzelf de schuld daarvan. Het maakt hen allebei sympathiek op hun eigen manier. Hoewel de lezer weet dat er iets mis moet gaan, is de manier waarop toch nog verrassend.

Liefhebbers van steamy haters-to-lovers verhalen kunnen hun hart ophalen met De Rivalen. Een ongemakkelijke openingsscène, (onbewust) diepgaande gesprekken en een verrassende plotwending zorgen ervoor dat je dit boek met een glimlach leest.

Auteur: Vi Keeland, Vertaling: Andrea de Jong , Titel: De Rivalen, Uitgeverij: Love Books, Prijs: €20,-, Waardering: ⭐⭐⭐⭐

Met dank aan Love Books voor het recensie-exemplaar