april 27, 2024

De laatste tovenaar – Marloes Kemming

Het tweede deel in de reeks van Fabulant is opnieuw een waar avontuur. Er zijn iets minder magische figuren, maar er is evenveel moed, dubbel zoveel vriendschap en een nieuwe spannende zoektocht.

Let op! Deze recensie bevat spoilers van het eerste deel. De recensie daarvan kun je hier vinden.

Samen met haar vrienden wist Isa de duistere koningin Resa gevangen te nemen op Aarde. Maar haar vriend Nobel zit door het sluiten van de bloemenpoort ook vast op Aarde. Om zijn magie niet verloren te laten gaan, moeten oom Arnold en Isa met behulp van drie magische amuletten een Geheime Poort in Ierland openen. Isa en haar oom zullen in de herfstvakantie naar Ierland gaan. Maar dan weet Resa met behulp van een onbekende handlanger te ontsnappen. Halsoverkop vertrekken Isa, Nobel en oom Arnold naar Ierland om opnieuw de strijd aan te gaan met de koningin. Gelukkig krijgen ze hulp van drie bijzondere geesten. Wie zal als eerste de magische medaillons vinden en de Geheime Poort openen?

Op Aarde is weinig magie beschikbaar, dus dit deel bevat minder magische figuren dan het eerste deel. Toch weet Kemming een tot de verbeelding sprekende invalshoek te bedenken met het neerzetten van de drie geesten Adah, Dante en Amos. Deze personages zorgen voor grappige en opvallende momenten. Maar ook oom Arnold vindt met zijn mooie wijsheden opnieuw een plek naar je hart.

De meeste dingen waar je bang voor bent, gebeuren nooit. Dus je kunt je net zo goed pas zorgen maken als het zover is.

In dit deel wordt de lezer meegenomen op de schouder van drie personages: Isa, Kyan en Resa. Dit zorgt voor extra inlevingsvermogen, omdat je meer weet dan de personages zelf. Je wilt Isa helpen, Kyan waarschuwen en je hoopt dat Resa al haar toverkracht vlak voor de spannende ontknoping verliest. Voor de volwassen lezer mag de zoektocht iets gedetailleerder beschreven, maar voor de doelgroep heeft het de perfecte snelheid. Het verhaal wordt nooit saai en eindigt met een enorme cliffhanger.

Auteur: Marloes Kemming, Titel: De laatste tovenaar, Serie: Fabulant, Uitgeverij: Moon, Prijs: €17,99, Waardering: ⭐⭐⭐⭐

Met dank aan Moon voor het recensie-exemplaar.