april 30, 2024

De terugkeer naar Maxton Hall College – Mona Kasten

Het slot van de Maxton Hall-trilogie kwam uit in januari van dit jaar. Kasten is queen van de cliffhangers als het gaat om deze reeks, dus het boek kwam bovenaan de TBR. In februari las ik geen enkel boek, dus vandaar dat de recensie nu pas online komt.

Let op: deze post bevat spoilers van de voorgaande delen!

Anders dan de titel doet vermoeden gaat dit laatste deel van de trilogie veel minder over de prestigieuze school dan de andere twee delen. Op zich logisch aangezien Ruby geschorst is. Daarnaast volgt de lezer niet alleen de levens van James en Ruby, maar ook Lydia, Graham, Ember en Alistair komen aan het woord. Zij bevinden zich natuurlijk niet allemaal op MHC. Maar ik ben bij deze reeks eerder fan geworden van de locatie dan van de personages, omdat het er zoveel zijn. Helaas zijn niet alle verhaallijnen volledig met elkaar verweven, dus ze zijn niet allemaal van toegevoegde waarde.

Ik vond het verhaal zeker niet slecht. Het was leuk om meer privéomstandigheden te volgen van de personages en het is goed om de ontwikkeling te zien bij de rijkeluiskinderen; het leven is immers meer dan geld. Dit deel is dan ook zeker gericht op de karakterontwikkeling en dat is een grote verandering in vergelijking met de eerste twee delen. Toen bleef de lezer in shock achter na plottwisten met enorme cliffhangers. Maar bij het einde van een serie wil je natuurlijk niet met vragen blijven zitten en die worden zeker beantwoord.

Auteur: Mona Kasten, Vertaling: Joyce Sengers-Bekkers , Titel: De terugkeer naar Maxton Hall College, Uitgeverij: Boekerij, Prijs: €22,99, Waardering: ⭐⭐⭐

Met dank aan Boekerij voor het recensie-exemplaar.