april 25, 2024

De theewinkel vol geluk – Manuela Inusa

Vijf vriendinnen. Vijf winkeltjes. Een zoektocht naar liefde en geluk.

Inhoud van De theewinkel vol geluk
Laurie is de trotse eigenaar van een gezellige theewinkel waar smaken van over de hele wereld worden verkocht: van Chinese ginseng tot Indiase darjeeling. Van heinde en verre komt men naar haar winkel om zich te laten verrassen door de heerlijke theesoorten. Maar zo succesvol als haar zaak is, zo onsuccesvol is Laurie in de liefde. Gelukkig laten haar vier beste vriendinnen dat niet zomaar op zich zitten!

Het boek begint met een proloog waarin wordt uitgelegd waarom het straatje Valerie Lane heet. Dit is een leuke toevoeging aan het verhaal, want er wordt nog weleens teruggewezen op ‘lieve Valerie’. Vanaf dat moment volgen we Laurie en haar vriendinnen die elke woensdag thee komen drinken in haar winkel. Wanneer Laurie laat vallen dat ze een oogje heeft op haar theeleverancier, willen ze haar aan hem koppelen. Dat gaat natuurlijk gepaard met hilarische gebeurtenissen. Zo neemt ze Barry tijdens hun eerste date mee naar het tuinfeestje van haar ouders.

De schrijfstijl van Manuela Inusa is vlot te noemen. De zinnen zijn niet te lang en bevatten geen moeilijke woorden. De hoofdstukken hebben een fijne lengte en de personages hebben stuk voor stuk leuke karakters. Vooral het oude vrouwtje van Valerie Lane weet alle harten te stelen. Wanneer de vriendinnen besluiten iets leuks voor haar te doen, weet je gewoon dat zij allemaal een geweldige persoonlijkheid hebben. Ook al bemoeien ze zich soms met elkaar, het komt allemaal uit goede harten.

De theewinkel vol geluk is een gemakkelijk boek dat alle ingrediënten van een feelgood bevat. Een groep vriendinnen, een heimelijke liefde, een jaloerse ex en grappige, ongemakkelijke gebeurtenissen. Het verhaal is niet uitzonderlijk bijzonder, maar het is heerlijk leesvoer voor een fijne zondagmiddag.

Auteur: Manuela Inusa, Vertaling: Marion Hardoar, Titel: De theewinkel vol geluk, Uitgeverij: Boekerij, Prijs: €16,99,
Waardering: ⭐⭐⭐

Met dank aan Boekerij voor het recensie-exemplaar.