Dit is ons verhaal – Ashley Elston

Ik ontving Dit is ons verhaal en ik werd zo snel het verhaal ingezogen dat ik het in een mum van tijd uit had. Vandaag lees je waarom ik het verhaal zo goed vond.

Inhoud van Dit is ons verhaal
Niemand weet wat er is gebeurd die ochtend in River Point. Vijf jongens gingen het bos in, vier kwamen er terug. Iedereen heeft een motief, maar niemand praat.

Kates afstudeerstage bij een advocatenkantoor is niet bepaald spannend, totdat haar baas op de grootste zaak gezet wordt die hun kleine dorpje ooit gekend heeft. Iedereen heeft het over de jongens van River Point. Er is bewijs dat de jongens schuldig zijn, maar de officier van justitie wil dat de zaak in de doofpot wordt gestopt. Hij heeft zijn functie namelijk te danken aan hun machtige families. Kate heeft zo haar eigen redenen om de zaak op te willen lossen en laat het hier niet bij zitten. Maar kan ze de geheimen van de jongens ontrafelen zonder haar eigen geheimen te onthullen?

Terwijl Kate gevaarlijk dicht bij de waarheid komt, wordt duidelijk dat niemand is wie hij lijkt. Als Kate niet snel ontdekt wie de echte dader is, komen er levens op het spel te staan… inclusief dat van haarzelf.

Het verhaal begint met een proloog en die is direct intrigerend, want hij roept gelijk vragen op. De belangrijkste vraag is: wie is de ik-figuur? Hoewel deze ik-figuur meerdere keren terugkomt in het verhaal, blijft hij tot het einde mysterieus. Zijn delen van het verhaal roepen juist steeds meer vragen op, terwijl Kate probeert alles te ontrafelen. De rest van het verhaal wordt verteld vanuit haar perspectief. Langzaam maar zeker komt ze bij de ontknoping van het verhaal.

Kate bijt zich vanaf het begin vast in de verklaringen van de jongens. Ze lijken allemaal woord voor woord hetzelfde verhaal te vertellen. Maar in Dit is ons verhaal is niets wat het lijkt en Kate wordt steeds dieper het mysterie ingezogen. Ze is een echte doorzetter. Zelfs op de momenten dat het gevaarlijk voor haar wordt, laat ze zich niet zomaar uit het veld slaan. Uiteindelijk vindt ze een onverwachte bondgenoot die net als zij het mysterie wil ontrafelen. Misschien is het voor diegene nóg belangrijker dat de waarheid boven tafel komt…

Met Dit is ons verhaal zet Ashley Elston een echte pageturner neer. Eenmaal opengeslagen heb je het binnen een mum van tijd uit.

Auteur: Ashley Elston, Vertaling: Ella Vermeulen Titel: Dit is ons verhaal, Uitgeverij: Best of YA,
Prijs: €19,99, Waardering: ⭐⭐⭐⭐