Onvergetelijk – Lex Martin

Nadat ik Gek van Clementine had gelezen, werd ik ook nieuwsgierig naar Onvergetelijk. Dit tweede deel van deze serie heeft andere hoofdpersonages, dus is ook los te lezen. Vandaag vertel ik mijn bevindingen.

Inhoud van Onvergetelijk
Wanneer Dani Hart en Jax Avery elkaar tegen het lijf lopen in een club, voelen ze zich onmiddellijk tot elkaar aangetrokken. De knappe, populaire voetballer Jax staat dan wel bekend als een onverbeterlijke player, toch is Dani verbijsterd als Jax haar bij een volgende ontmoeting niet eens herkent. Ze besluit hem daarom voortaan te ontlopen. Dat blijkt alleen een stuk lastiger dan ze had gedacht als ze erachter komt dat hij de broer is van haar nieuwe huisgenootje…

Nadat Dani’s relatie uit is gegaan en haar ex er met haar huisgenootje vandoor ging, heeft ze een lijst opgesteld met dingen die ze wil doen. Eén van die dingen: een onenightstand. Zodra ze Jax tegenkomt in de club spatten de vonken ervan af. Maar dan is hij van het een op het andere moment ineens verdwenen. Bovendien blijkt hij haar niet eens te herkennen bij hun eerstvolgende ontmoeting. Ze besluit niets tegen hem te zeggen hierover, omdat ze het gênant vindt. Hij is namelijk ook nog eens de broer van haar nieuwe huisgenoot.

Het verhaal komt vlot op gang, want Dani en Jax leren elkaar al in het begin kennen in de club. De seksuele aantrekkingskracht spat van de pagina’s af. Evenals de daadwerkelijke seks trouwens. Deze scènes zijn gelukkig niet overdreven gedetailleerd beschreven. Het verhaal werd verteld door beide personages. Dit is prettig, omdat je de beweegredenen van beide personages ontdekt. Toch kan het ook storend zijn, want het wordt ook duidelijk dat ze direct hun oordeel klaar hebben. Ze communiceren veel te weinig. Hoewel het ook begrijpelijk is; ze willen immers niet gekwetst worden.

Ik praat niet over dit soort shit. Niet meer. Die les heb ik lang geleden al geleerd. Want als je je niet bij het vuur waagt, loop je ook niet het risico je te verbranden.

De schrijfstijl van Lex Martin is prettig. De woorden zijn gemakkelijk en de hoofdstukken zijn kort. Hierdoor vlieg je er vlot doorheen. Ook hebben beide personages een duidelijke eigen stem; je hoeft niet terug te bladeren om te kijken wie er aan het woord is.

Onvergetelijk is een fijne new adult die weg leest als een trein. Lex Martin heeft twee personages neergezet die gemaakt zijn om elkaar te vinden.

Auteur: Lex Martin, Vertaling: Betty Klaasse, Titel: Onvergetelijk, Uitgeverij: Volt, Prijs: €17,50, Waardering: ⭐⭐⭐,5

Met dank aan Uitgeverij Volt voor het recensie-exemplaar.