april 25, 2024

Mr. Swipe Right – Nicola May

Een charmante F1-monteur, een knappe legerofficier en een overspelige ex… Klinkt als een fantastisch feelgood verhaal. Vandaag vertel ik je wat ik van Mr. Swipe Right vond.

Inhoud van Mr. Swipe Right
Na een verbroken huwelijk besluit de verlegen Cali een profiel aan te maken op een datingapp. Als ware Tinder-maagd verkent ze vol enthousiasme haar opties, en ze stapt steeds verder uit haar comfortzone. Cali heeft het erg leuk met de verschillende mannen die ze ontmoet, maar ze is op zoek naar méér dan een leuke tijd. Als ze dat vindt, durft ze dan haar gebroken hart opnieuw open te stellen?

De 31-jarige Cali en haar ex Jamie zijn na twaalf jaar uit elkaar. Al maanden is ze kapot van verdriet, maar na aandringen van haar collega Adam besluit ze zich aan te melden op een datingapp. Iedereen die ooit van Tinder heeft gehoord, weet dat de app bekend staat als bootycall, maar de naïeve Cali heeft die boot blijkbaar gemist. Voordat ze de mannen goed en wel kent, spreekt ze met hen af. Van het één komt het ander en zo duikt ze overal bovenop. Totdat ze haar hart verliest aan de charmante, Italiaanse Mario Milli. Of moet ze toch gaan voor de charmante legerofficier? En wat wil haar ex van haar?

Waarom was liefde goed op zoveel verschillende manieren, maar zo verkeerd op andere manieren? Waarom kon een hart, als het eenmaal bedrogen was, niet gewoon het knipperlicht naar de andere kant aanzetten en een nieuwe weg inslaan zonder pijn?

Tijdens Cali’s zoektocht naar de liefde, leer je ook de mensen om haar heen kennen. Haar collega Adam is een op seks beluste homo die Cali steeds een slet noemt. Maar ze vinden elkaar wel aardig. Ik begrijp vriendschappen waarin je elkaar onvriendelijke bijnamen geeft nooit zo goed. Daarnaast heeft Cali Annie, haar beste vriendin, die verwarrende signalen afgeeft. De ene keer wil ze dat Cali zo snel mogelijk met een man afspreekt en de andere keer moet Cali oppassen met wat ze doet. Bovendien zou Annie elke Tindermatch doen, dus ze lijkt ook seksueel gefrustreerd in haar huwelijk met Rob. Alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, springt het verhaal ook van de hak op de tak. Ieder hoofdstuk is een nieuwe tijdsprong die net niet helemaal natuurlijk verwerkt is.

Mr. Swipe Right brengt je een warrig liefdesleven, no strings attached-seks en personages met weinig diepgang. Desondanks weet Nicola May tot het einde te bewaren voor wie Cali uiteindelijk kiest en dat maakte dat ik dit boek toch met een glimlach dichtsloeg.

Auteur: Nicola May, Vertaling: Tamara Haagmans, Titel: Mr. Swipe Right, Uitgeverij: Zomer & Keuning,
Prijs: €15,
Waardering: ⭐⭐,5